.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو هیات رئیسه مجلس :
اتفاق خاصی در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور نمی‌افتد/باید برآیند این جلسه به مصلحت و سود مردم باشد
یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: وزرا و رئیس‌جمهور باید با نمایندگان مردم صحبت کنند و از نمایندگان مردم و مردم برای حل مشکلات، کمک بخواهند. به نظر من اتفاق خاصی در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور نمی‌افتد.
اتفاق خاصی در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور نمی‌افتد/باید برآیند این جلسه به مصلحت و سود مردم باشد

به گزارش شمال نیوز، علی‌اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از مسائل مطرح‌شده در جلسه استیضاح ربیعی، گفت: قطعاً اتفاق جلسه استیضاح وزیر کار نباید تکرار شود و تکرار نمی‌شود. مجلس خانه ملت، وزرا و رئیس‌جمهور است و وزرا و رئیس‌جمهور بیایند و شفاف‌سازی کنند و نقطه نظرات خود را بگویند.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور؛ تاکید کرد: وزرا و رئیس‌جمهور باید با نمایندگان مردم صحبت کنند و از نمایندگان مردم و مردم برای حل مشکلات، کمک بخواهند. به نظر من اتفاق خاصی در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور نمی‌افتد و بیشتر در جهت هم‌افزایی فعالیت‌های دولت و مجلس است. باید برآیند این جلسه به مصلحت و سود مردم باشد.

این عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: نگرانی از جلسه سؤال از رئیس‌جمهور وجود ندارد و رئیس‌جمهور در مجلس حاضر می‌شوند و نقطه نظراتشان را می‌گویند و نمایندگان هم نظراتشان را عنوان می‌کنند. دیدگاهمان این است که باید در این جلسه انصاف، واقع‌بینی، عدالت در قضاوت و اخلاق اسلامی و انسانی مدنظر قرار بگیرد و از پرداختن به موضوعاتی که به نفع مردم نیست و باعث شکاف، دودستگی و تضاد می‌شود خودداری کنند.

یوسف‌نژاد ادامه داد: همچنین باید در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور از بیان مطالب غیر مستند، غیر کارشناسی، مبهم و غیر مرتبط با سؤال نمایندگان خودداری شود و به موضوعات اصلی و اساسی پرداخته شود و از بیان مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

این نماینده مجلس از جلسه هیات رئیسه مجلس قبل از سؤال از رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: حتماً هیات رئیسه قبل از سؤال از رئیس‌جمهور جلسه خواهد داشت و تمام تلاش هیات رئیسه این است که جلسه به‌گونه‌ای مدیریت شود که فضا مثبت، مؤثر و بابیان مسائل کلی و مسائل کارشناسی باشد.

او درباره نامه برخی نمایندگان برای عقب افتادن استیضاح وزرا به بعد از حضور رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: ممکن است یک عده‌ای چنین درخواستی را داشته باشند اما این درخواست با آیین‌نامه مطابقت ندارد. بهتر است که اگر چنین نقطه‌نظری وجود دارد و تعداد بالایی از نمایندگان چنین تقاضایی دارند آیین‌نامه داخلی مجلس را اصلاح کنند. در مواد 222، 223 ،225 طریق و شیوه و روش استیضاح مشخص‌شده است.

به گزارش خانه ملت، یوسف‌نژاد در خصوص استیضاح‌هایی که در مجلس مطرح است، گفت: بعد از استیضاح آقای کرباسیان وزیر اقتصاد، ‌استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش با بیش از 20 امضا و استیضاح وزیر کشور با 24 امضا مطرح است که در حال حاضر در کمیسیون بررسی می‌شود و باید کمیسیونها نظرشان را به هیات رئیسه اعلام کنند که اگر امضاها از حدنصاب نیفتد، استیضاح مطرح می‌شود. استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هم با 23 امضا تحویل هیات رئیسه شده و باید در کمیسیون بررسی شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.147 seconds.